
SMT:ssä toimii Service Lab -kehityshautomo. Vuorovaikutteinen kehitysyksikkö kehittää, optimoi ja testaa uusia palvelukonsepteja yhdessä Service Labiin kuuluvien asiakkaiden kanssa.
Service Labin tavoitteena on liikematkapalveluiden ja matkahallinnon toimintamallien tuotekehitys tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden ja yhteistyökumppanien kanssa. Matkahallinnon strategisen kehittämisen lisäksi Service Lab -konsepti aktivoi matkustajiaan antamaan palautetta ja ideoita palvelusta.
- Pyrimme Service Labin avulla entistä nopeampaan ja oivaltavampaan palveluiden kehittämiseen yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Service Labin avulla olemme vieneet konseptoinnin uudelle tasolle ja näin nopeutamme palveluiden käytäntöön vientiä ja testausta huomattavasti, kertoo SMT:n ICT- ja kehitysjohtaja Susanne Lindroos. - Service Lab tuo lisäarvoa kaikille asiakkaillemme parempina, nopeasti kehittyvinä palveluina, joita voimme testata suoraan loppukäyttäjien kanssa.
SMT järjestää pari kertaa vuodessa Service Lab -asiakkaiden kanssa kehitysryhmän tapaamisia, joissa käydään läpi asiakkaiden toiveita ja palvelu-uudistuksia koko kansainvälisestä American Express Global Business Travelista.
Viimeksi Service Lab -asiakkaiden kanssa on keskusteltu online-järjestelmien uusista kehitystuulista. Asiakkaat pääsivät tutustumaan GBT:n omaan KDS Neo -onlinepalveluun sekä Amadeuksen uuteen Amadeus Cytric -alustaan. Nämä tulevat korvaamaan vanhan matkatoimistojen käytössä olleen online-varausalustan.
SMT:n Service Lab -asiakkaat olivatkin ensimmäisinä pilotoimassa uudistunutta KDS Neo -online-palvelua. Tämän pilotoinnin yhteydessä saimme arvokasta palautetta uuden palvelun toiminnallisuuksista. Olemme hyödyntäneet tätä tietoa, kun aloitimme palvelun käyttöönotot asiakkaillemme kesäkuun alusta alkaen ensimmäisenä matkatoimistona Suomessa. Euroopassa KDS Neo on ollut laajalti käytössä ja se on mm. valittu Euroopan parhaaksi online-varausjärjestelmäksi Lontoon Business Travel Show'ssa tammikuussa 2017.